Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 24, 2008

Satu Hari....

saya nak mula memasak. Saya pun letak la lesung batu saya di tengah-tengah dapur saya yang sangat sempit itu. Haziq minta saya cornflakes. Memikirkan masa makan lambat lagi, saya pun beri la dia snek berupa cornflakes di dalam mangkuk plastiknyer dan terus sambung balik kerja saya tadi. Ooo...saya tengah kupas bawang masa tu.

Tibe-tibe saya pusing belakang....ape yang saya nampak???

Haziq tengah cangkung....semua cornflakes yang saya beri dia tadi dicampakkan ke dalam lesung batu saya tadi dan Haziq mula menumbuk...

Saya bersuara "Haziq...what are you doing???"

Haziq pandang saya sambil tersengih....saya geram tapi tak jadi nak marah....

Saya pergi ke Haziq...amik lesung itu dan letakkan di dalam sinki di mana Haziq tidak boleh amik.

Saya beritau dia...ini bukan mainan okay...Ibu nak masak ni..plus this thing is dangerous...kot jatuh atas kaki Haziq kang cmner??? Haziq protes la ape lagi. Saya 'rasuah' dia dengan calciyum. Haziq gembira semula dan pergi ke ruang tamu menikmati snek baru dia itu.

Sigh....

pengajaran: jgn letak lesung batu dan biarkan anak anda di dapur lame2 sgt.kot dia pun nk masak sekali nanti hehe :P

2 comments:

nanarizqman said...

sib baik haziq tak poopooh dalam itu lesung..egegge

Jungle Playland said...

Aidan pun dua kali lima.. huhuuh
siap suka main masak masak, if i masak, dia pun nak ada pegang kuali..sibuk..huhuh

Aidan & Adnan banned from kitchen..tuu yang they all mengamuk duk kat safety gate hahah