Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 13, 2009

coretan?

hari ini saya rase seperti mahu menulis di dalam bahasa ibunda saya. mari kita mulakan...
sedang saya menaip nukilan saya ini, di luar sana hujan sangat lebat sekali. Alhamdulillah...setelah agak sekian lama tiada hujan turun, hari ini jalan raja chulan amat basah sekali.

alamak...tibe2 saya rasa lapar pula tapi tak ada apa nak makan. mungkn saya patut melawat pantry (cakap melayu ape?) untuk melihat sama ada ada ke tidak biskut atau apa2 saja yang boleh saya makan. sebentar...saya akan kembali.
saya sudah kembali.
badan saya sakit2 ni. tak pasti mengapa. mungkin kurang senaman agaknya. saya dah lama tk mengunjungi spa untuk sessi urut. bila agaknya nak pergi ek? sapa nak teman saya pergi? marilah...
pernah tak korang bermimpi sesuatu yang indah...tapi belum sempat mimpi itu habis korang digannggu???pernah kan. ia terjadi kepada saya semalam. kecewa saya. saya sedang bermimpikan sesuat yang sangat ler menguja kan saya (tak perlu la saya cerita panjang2 ya) tiba2 saya terdengar suara budak menangis sambil memanggil Ibu....oooo tidak. rupanya haziq terbangun dari tidurnya dan mahukna saya membuat susu untuk dia....waaaaa...selepas itu saya cuba untuk sambung tidur kembali dengan harapan setinggi langit mimpi tadi akan bersambung...tapi apakan daya. mimpi hanya tinggal mimpi. mungkin kah malam ini saya akan mendapat tahu kesudahan mimpi saya semalam. kita tunggu saja lah.
baik lah, saya sampai di sini sahaja coretan saya. penat la tulis dalam bahasa melayu. asyik salah taip jer. tak tau la kenapa.

5 comments:

herl said...

pelik plak baca ur "coretan"....but good effort..mungkin saya harus pertimbangkan untuk memblog dalam bahasa ibunda saya juga..:p

Anis Zainal-Pacleb said...

saya seperti keliru membaca coretan anda di dlm bahasa ibunda kita..walaubagaimanapun satu usaha yang bagus dan saya berharap agar malam nanti akan bersambung mimpi indah anda.....

wahwah... akakkkkk pun bole tulis dlm bahasa ibunda yg sesungguhnye akakkkk dapat C6 masa SPM dulu....

Darius Yusuff Zariq said...

Hahahah saya pun teringin juga mencoret dalam bahasa melayu. Sudah lama rasanya saya tidak menggunakan bahasa melayu 100% dalam tulisan saya.

Awak telah mengingatkan saya yang saya juga memerlukan urutan yang panjanag dan 'sedap' (hahahah!)

Perlu buat temu janji dgn tukang urut segera!

Nina @ BabyBoon said...

pening weh..

baca anis punya comment yg paling priceless tu. huhuhuhuuuuuu

Zaitul said...

herlina: pelik sgt ker herlina?? huhuhu

anis: kalau anda rasa keliru...bayangkan saya hahaha...saya dpt C3 BM dulu....tu pun dh gembira betul saya huhuhu ;p

darius: pergilah wat temujanji itu..hahaha

babybooned: hahaha...jgn pening babe.... ;p